Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
W naszej szkole każdy uczeń jest ważny i dostrzegany. Wyzwania przed którymi staje uczeń są dla nas polem do rozwoju i samokształcenia. Z pomocy psychologiczno-pedagogicznej może skorzystać każdy uczeń w dowolnym momencie trwania roku szkolnego. W zespole w którego skład wchodzą: pedagodzy szkolni, logopedzi, psycholog i pedagog specjalny, rozpoznajemy
i nazywamy napotkane trudności, a także szukamy rozwiązań, które będą komfortowe dla ucznia. Naszym celem jest zaspokajanie wszelkich potrzeb edukacyjnych i rozwojowych uczniów.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole:
• zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami
rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
• zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze: dla uczniów mających trudności w nauce, w
szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy
programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego.
• zajęcia logopedyczne: dla uczniów z deficytami kompetencji i zaburzeniami
sprawności językowych,
• zajęcia rewalidacyjne,
• regularne oraz doraźne zajęcia z psychologiem,
• zindywidualizowana ścieżka kształcenia: dla uczniów, którzy mogą uczęszczać do
szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności
ze stanu zdrowia, nie mogą realizować wszystkich zajęć edukacyjnych wspólnie z
oddziałem szkolnym oraz wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania
do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych,
• działania wychowawcze i profilaktyczne dostosowane do potrzeb klasy,
• porady, konsultacje, rozmowy wspierające z psychologiem, pedagogiem szkolnym
i pedagogiem specjalnym obejmujące zasięgiem rodziców i opiekunów prawnych,
• pomoc materialna.
Współpracujemy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 4 w Krakowie.
Koordynatorem naszej szkoły jest Pani Psycholog Anna Jastrząb.
Godziny pracy Zespołu Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej
Anna Sudak – Pedagog klas 5-8, sala B7, wew. 20
Poniedziałek 11:40-13:40, 14:25-15:20
Wtorek 11:50-14:30
Środa 13:40-16:05
Czwartek 9:30-14:30
Piątek 9:45-11:45, konsultacje 11:45-12:45
Zuzanna Niedzielska – Pedagog klas 1-4, Sala B14, wew. 30
poniedziałek 10:40 – 11:40; 12:30 – 15:20; 16:05 – 17:35
wtorek 10:40 – 12:40
środa 9:40 – 11:40
czwartek 9:40- 13:40
piątek 9:45 – 14:25
Kinga Chybiorz – Pedagog Specjalny klas 1-8, sala A14, wew. 14
poniedziałek 11:30 -14:00 oraz konsultacje 14:00 -15:00
wtorek 8:00 -13:30
środa 9:00 -11:30
czwartek 9:30 -13:30
piątek 9.00 – 11.30 oraz konsultacje: 8.00 – 9.00
Alicja Ważny – Psycholog klas 1-8, sala C13, wew. 16
poniedziałek 8:00 – 11:00
wtorek 8:50 – 14:25
środa 12:00 – 13:40; 15:15 – 16:00
czwartek 8:00 – 11:40; 12:40 – 13:30
piątek 8:50 – 12:00
Magdalena Wężowicz – logopeda szkolny
poniedziałek 11:00 – 11:30
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Kto może uczęszczać na zajęcia?
Na zajęcia logopedyczne w pierwszej kolejności kwalifikowani są uczniowie posiadający opinię lub orzeczenie z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, w której zawarte są wskazania do podjęcia zajęć logopedycznych w szkole oraz uczniowie klas I-III, którzy zostali zakwalifikowani do terapii przez logopedę szkolnego na podstawie badań przesiewowych (badania prowadzone są na początku każdego roku szkolnego).
W jaki sposób odbywają się zajęcia?
Zajęcia prowadzone są w zespołach 4-osobowych lub jeśli zaistnieje taka potrzeba indywidualnie (wskazania w opinii lub orzeczeniu). Prowadzone są jeden raz w tygodniu i trwają 45 minut.
Uczniowie prowadzą teczki, w których gromadzone są ćwiczenia oraz otrzymują zadania domowe. Wszystkie ćwiczenia wymagają systematycznej pracy realizowanej zarówno w toku zajęć szkolnych, jak i domowych. Bez zaangażowania rodziców w ćwiczenia z dzieckiem w domu niemożliwe będzie osiągnięcie założonego celu terapii.
WARSZTATY ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE SPOŁECZNO-EMOCJONALNE
Rozwijanie kompetencji społeczno – emocjonalnych wśród dzieci i młodzieży to ważne zadanie dla nas – dorosłych.
W tym tygodniu odbyły się warsztaty dla uczniów klas I-III prowadzone przez pedagoga szkolnego oraz pedagoga specjalnego, których celem było kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami, uwrażliwianie na potrzeby swoje i innych oraz budowanie poczucia własnej wartości.
Było duuuużo dobrej zabawy!