Zespół wychowawców świetlicy oraz uczniowie Szkoły Podstawowej nr 89 w Krakowie przystąpili do udziału w ogólnopolskim konkursie „Świetlica szkolna – przestrzenią dla edukacji, rozwoju i zabawy” organizowanym przez Studium Prawa Europejskiego, którego celem jest szerzenie wśród nauczycieli i podopiecznych świetlicy dobrych praktyk organizowania czasu pozalekcyjnego.
Program pracy oraz załączone kursy e-learningowe wychowawcy realizują od lutego do czerwca 2015 roku. Całość zwieńczy otrzymanie przez szkołę odpowiedniego certyfikatu wydanego przez Studium Prawa Europejskiego.
Konkurs włącza nauczycieli i dzieci do udziału w działaniach na wielu płaszczyznach. Zadania realizowane w poszczególnych miesiącach:
Luty
1. „Bezpieczne zabawy zimowe” – zadanie mające na celu kształtowanie umiejętności wyboru ciekawego i bezpiecznego sposobu spędzania czasu wolnego w zimie – pogadanka; tworzenie prac plastycznych.
2. „Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę” – akcja robienia karmników dla ptaków; dokarmianie zwierząt; tworzenie prac plastycznych.
3. „Karnawał w szkole” – przygotowanie masek karnawałowych.
Marzec/kwiecień
1. „Tradycje Świąt Wielkanocnych” – pogadanka na temat tradycji i symboliki świąt, zwyczajów panujących w poszczególnych regionach; tworzenie prac plastycznych.
Maj
1. „Dni międzykulturowe w świetlicy szkolnej” – zajęcia przybliżające uczniom kulturę wybranych krajów z różnych zakątków świata; tworzenie prac plastycznych i opowiadań.
2. „Jestem tolerancyjny” – pogadanka na temat podobieństw i różnic wynikających z pochodzenia, koloru skóry, wyznania, poglądów, inwalidztwa; tworzenie prac plastycznych.
Czerwiec
1. „Savoir vivre w szkole – kultura osobista jest wizytówką każdego z nas” – opracowanie Kodeksu Dobrych Manier Ucznia.