ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE
OBSZAR 5: PRZEPROWADZENIE TRZECH AKCJI ZWIĄZANYCH Z AKTYWNOŚCIĄ RUCHOWĄ, NIEODBYWAJĄCYCH SIĘ W TRAKCIE TRWANIA ZAJĘĆ SZKOLNYCH.
1.W lutym 2014r. uczniowie klas III naszej szkoły rywalizowali o Puchar Mistrza Sportu 2014. Igrzyska olimpijskie rozpoczął występ szkolnego zespołu cheerleaders. Po rozgrzewce zawodnicy przystąpili do sportowych zmagań, ocenianych przez sędziów z klasy VI c.Gratulujemy zwycięzcom w poszczególnych konkurencjach indywidualnych:
1. Tor przeszkód – złoty medal zdobył Oskar Kubas z III c, srebrny - Ola Litewka z III d, a brązowy - Zuzia Gaweł, również z III d,
2. Strzał na bramkę – złoto przypadło Antkowi Pisarczykowi z kl. III a, srebro – Bartkowi Majkutowi z III c, brąz - Arkowi Marchewce z III d,
3. Rzuty do skrzyni – złoty medal wywalczyła Anastazja Finda z III e, srebrny – Madzia Kubacka z III d, zaś brązowy – Karolina Pieniążek z III e,
4. Bieg wahadłowy z pomiarem czasu – złoto zdobył Kacper Kędziora z III b, srebro – Paweł Leńczowski (III b), brąz – Dawid Kochański (III c),
1. Skoki i tunel– złoty medal odebrała Julia Szlosek (III b), srebrny – Gabriel Czarnul (III e), brązowy – Wiktoria Miłowska (III b),
2. Rzut piłką lekarską – złoto uzyskał Michał Gajda (III d), srebro – Patryk Gajda (III a), brąz – Kamil Saczkowski (III c),
3. Skok z miejsca w dal – złoty medal otrzymał Szymon Skoczek (III c), srebrny – Piotr Mars (III c), brązowy - Urszula Domagała (III c),
4. Strong Man – złoto wywalczył Daniel Niedziela (III e), srebro – Michał Lichwała (III b), brąz – Łukasz Kurek (III a).
Każdy zawodnik w czasie olimpiady wykazywał wolę zwycięstwa i dzielnie walczył – w nagrodę za sportowego ducha wszystkie klasy otrzymały z rąk Pani Dyrektor Puchary Mistrza Sportu 2014.
Poniżej scenariusz olimpiady:
Zadania:
1. Prezentacja indywidualnych sprawności psychomotorycznych uczniów.
2. Rozbudzanie zainteresowań sportowych.
3. Rozwijanie aspiracji dzieci poprzez rywalizację opartą na fair play.
4. Rozwijanie umiejętności działania na rzecz młodszych kolegów.
Data i miejsce:
28 II 2014r. duża sala gimnastyczna.
Uczestnicy:
Wszyscy uczniowie klas III (zawodnicy) oraz 6 uczniów klasy VI c (sędziowie).
Środki dydaktyczne:
• dekoracja sali - okolicznościowe napisy i obrazy, koła olimpijskie
• podium dla medalistów
• znicz olimpijski
• stół dla głównego sędziego
• nagłośnienie
• magnetofon i nagrania muzyczne: fanfary, piosenki We are the Champions, Rydwany ognia
• podkładki dla sędziów wraz z tabelami do punktacji poszczególnych konkurencji
• emblematy dla poszczególnych klas
• 4 tyczki i numery kolejnych konkurencji
• nagrody - puchary dla klas, słodycze dla każdego zawodnika i sędziów, medale
• sprzęt sportowy do poszczególnych konkurencji
Przebieg imprezy:
1. Defilada klas III
Przy dźwiękach muzyki na salę wchodzą poszczególne klasy III prowadzone przez sędziów i zajmują wyznaczone miejsca.
2. Występ szkolnego zespołu cheerleaderek.
3. Uroczyste otwarcie imprezy.
• Fanfary.
• Powitanie przez prowadzącego:
- Witam serdecznie wszystkich obecnych uczniów wraz z wychowawcami. Po raz kolejny spotykamy się na Szkolnej Olimpiadzie Sportowej, żeby walczyć o puchar "Mistrza Sportu Klas III".
Aby tradycji stało się zadość, mam zaszczyt prosić Panią Dyrektor o uroczyste otwarcie olimpiady.
• Dyrektor zapala znicz olimpijski:
- Igrzyska Olimpijskie Klas III w Szkole Podstawowej nr 89 w Krakowie uważam za otwarte!
• Fanfary.
• Ślubowanie.
- Proszę teraz wszystkich zawodników o powstanie w celu złożenia ślubowania.
Połóżcie prawą rękę na sercu.
- My, zawodnicy Olimpiady Sportowej Klas III, ślubujemy, ze podczas Igrzysk będziemy przestrzegać prawdziwie sportowego ducha, dla chwały sportu, honoru szkoły i kraju.
- Ślubujemy!
• Fanfary.
4. Omówienie zasad.
- Przygotowaliśmy 8 konkurencji, w których będą startowali zawodnicy z każdej klasy. Ostatnia - 9 konkurencja jest zespołowa. Aby zapewnić sprawny przebieg olimpiady, równolegle będą się toczyć po dwie konkurencje. W czasie rywalizacji prosimy o doping, który pomoże zawodnikom.
Olimpiadę zakończy dekoracja zwycięzców i wyłonienie mistrzowskiej klasy III.
- Oto kolejność poszczególnych konkurencji:
1. Rzuty do skrzyni i Skoki z miejsca.
2. Bieg wahadłowy i Rzut piłką lekarską.
3. Tor przeszkód i Strzał na bramkę.
4. Strong Man oraz Skoki i czołganie.
5. Wyścig rzędów.
5. Rozgrzewka prowadzona przez cheerleaderki.
6. Sędziowie przechodzą na swoje stanowiska i oznaczają numerami miejsca kolejnych konkurencji.
- Zapraszam zawodników biorących udział w 1. konkurencji.
Prowadzący wyczytuje nazwiska zawodników. Tak postępuje przy każdej inauguracji konkurencji.
• Sportowe zmagania.
7. Dekoracja zwycięzców.
Wyczytywanie uczestników poszczególnych konkurencji, ustawienie w szeregu na środku sali.
Dekoracja medalistów, wręczenie słodyczy wszystkim zawodnikom.
W trakcie - fanfary.
8. Wręczenie pucharów każdej klasie. Gratulacje dla klas za wolę walki i sportowego ducha.
RefrenpiosenkiWe are the Champions.
9. Zakończenie olimpiady:
- Na tym zakończyliśmy nasze olimpijskie zmagania. Serdecznie dziękujemy za sportową rywalizację i gratulujemy zwycięzcom.
• Piosenka We are the Champions, klasy wychodzą ze swoimi wychowawcami.
2. Test Coopera
19 października 2013 r. na stadionie LA AWF Kraków (al. Jana Pawła II 78) odbyła się próba wytrzymałościowa – Test Coopera, polegająca na 12 - minutowym nieprzerwanym biegu. Przemieszczać się można było w dowolny sposób: biegnąc, idąc – byle się nie zatrzymać starając się pokonać jak najdłuższą odległość.
Uczestnicy testu otrzymali certyfikat z wynikiem i pamiątkową koszulkę.
W próbie tej pod opieką mgr Doroty Jakubowskiej i mgr Agnieszki Galbas wzięło udział 27 uczniów naszej szkoły.
Dziewczęta i chłopcy dzielnie walczyli o uzyskanie jak najlepszych wyników.
Dziękujemy im za godne reprezentowanie szkoły, gratulujemy wspaniałych wyników wszystkim uczestnikom testu i serdecznie zapraszamy na wiosenną edycji.
3. W dniach 10 - 14 lutego 2014 roku uczniowie SP Nr 89 w Krakowie brali udział w zajęciach w ramach akcji "Zima w szkole", podczas których rozwijali umiejętności plastyczne i sportowe.
Aktywnie uczestniczyli w grach i zabawach ruchowych na świeżym powietrzu lub sali gimnastycznej - wyścigi rzędów, piłka nożna. Uczylii się samodzielności i współdziałania w grupie. Rozwijali twórcze myślenie. W ramach relaksacji tańczyli i spacerowali poszerzając wiadomości o najbliższej okolicy. Dzieci miło spędziły czas i w pełni sił wróciły do szkoły.
4. Karnawał to czas wspaniałej, radosnej zabawy. W styczniu w naszej szkole odbyła się zabawa karnawałowa, w której uczestniczyli uczniowie klas 0 – III.
Sala gimnastyczna tego dnia za sprawą wyjątkowych dekoracji: balonów, serpentyn oraz różnorodnych kolorowych ozdób, zamieniła się w prawdziwą salę balową.
Celem balu było zapoznanie dzieci z tradycją zabawy karnawałowej. Imprezę prowadzili animatorzy oraz nauczyciele, którzy nas na co dzień uczą w szkole.
Uczniowie młodszych klas przybyli w pięknych i pomysłowych strojach. Były królowe i królowie, nie zabrakło też Lekarzy, Piratów, Rycerzy, Żołnierzy, Wróżek czy też różnych zwierząt. Na nasz bal zawitały: żółwie, tygryski, motyle. Rodzicom dziękujemy za przygotowanie wspaniałych i barwnych strojów karnawałowych dla swoich dzieci.
Uczniowie przy dźwiękach największych przebojów bawiły się świetnie. Miały możliwość zaprezentowania swoich umiejętności tanecznych. Taniec to szczególnie polecany ruch.Zabawa była bardzo udana i wszyscy mile ją wspominają!