Artykuły

Rok Szkoły w Ruchu - obszar 7

ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE

OBSZAR 7: ZACHĘCANIE UCZNIÓW DO PODEJMOWANIA AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ.

Uczniowie naszej szkoły  zachęcani są do aktywności fizycznej  poprzez prezentacje  sylwetek sportowców. Jednym z takich spotkań   były zajęcia pozalekcyjne   z  Łukaszem Kościelniakiem  -  zawodnikiem  Juvenii  Kraków oraz małopolskim  oficerem  rozwoju rugby z ramienia Polskiego Związku Rugby. Zajęcia prowadzone przez pana Kościelniaka  były doskonałą propozycją   rozwoju fizycznego , zabawy i rywalizacji sportowej.

 

 

 

 

RUGBY1

 

RUGBY2

 

rugby3

 

rugby4

 

rugby5

 

Na terenie szkoły prowadzone są zajęcia pozalekcyjne z piłki ręcznej, siatkówki, piłki nożnej i jujitsu.   Kilku chłopców rozwija swoje zainteresowania w klubach sportowych, między innymi w klubie Wisła.

 

wf1

 

 

wf2

 

wf3

 

Na stronie internetowej naszej szkoły umieszczane są artykuły propagujące zdrowy styl życia wśród uczniów i rodziców. Poniżej artykuły o zdrowiu:
Sport to zdrowie , uroda i dobry humor!
Każdy rodzic chce zapewnić swojemu dziecku wszystko, co najlepsze.Czy zastanawiamy się jednak, co dla naszego dziecka jest faktycznie najlepsze i czy potrafimy tak je wychowywać, żeby stworzyć mu największe szanse na osiągnięcie życiowego sukcesu?
W rozwoju dziecka szczególnie ważne jest zdrowie. Najważniejszym czynnikiem wpływającym na zdrowie jest sposób żywienia i aktywność fizyczna. Wraz z rozpoczęciem nauki w szkole spontaniczność i codzienną zabawę zastępują wyczerpujące obowiązki, wymagające koncentracji uwagi. Żeby zapobiec przeciążeniom układu nerwowego nauczyciele organizują w szkole różne formy aktywności takie jak przerwy śródlekcyjne, zabawy z muzyką i tańcem ,gry dydaktyczne, zajęcia wychowania fizycznego.
Rodzice mogą wspomóc rozwój własnego dziecka lub niestety opóźnić przez różne zaniedbania. Zabawa rodzica z dzieckiem na świeżym powietrzu, wykorzystująca podstawowe formy ruchu takie jak bieg, skok ,rzut czy chwyt będą rozwijały zdolności motoryczne i ruchowe dziecka. Taka zabawa daje dziecku poczucie bezpieczeństwa i miłości , zrekompensuje wielogodzinne przebywanie w pozycji siedzącej, sprzyjającej deformacji sylwetki.
Poprawia pamięć i koncentrację, obniża ciśnienie krwi to nie super tabletka to spacer .
Umiarkowanie szybki marsz to świetny sposób na dotlenienie organizmu. Ruszając się musimy szybciej i głębiej oddychać, a zatem więcej tlenu dociera do płuc, co zwiększa ich pojemność.
Zrelaksowani na spacerze rodzice na pewno szybciej uporają się z obowiązkami codziennymi, a dzieci z odrobieniem pracy domowej. Na pewno po spacerze dzieci będą lepiej spać, a rano z większą ochotną rozpoczną pełen wyzwań dzień.
Korzyści z uprawiania sportu oraz podejmowanie wszelkiego rodzaju aktywności fizycznej kojarzymy zwykle z kondycją, ale mało kto wie, że świetnie wpływa to na zdrowie psychiczne. Często nie chce się nam ćwiczyć , bo jesteśmy zmęczeni lub w słabym nastroju i wtedy nie ma nic lepszego na poprawę formy jak sport!
Biegnijmy zatem po zdrowie! Oczywiście z naszymi dziećmi.
Więcej artykułów na stronie internetowej szkoły.
W ostatnich latach niepokojąco pogarsza się stan zdrowia dzieci i młodzieży. Bardzo istotnym problemem jest otyłość. Podwoiła się liczba dzieci z nadwagą. Otyłość powoduje choroby do niedawna kojarzone z ludźmi w podeszłym wieku takie jak cukrzyca, choroby sercowo- naczyniowe, nadciśnienie tętnicze. Stan zdrowia wiąże się ze stylem życia dzieci, w tym ze sposobem żywienia oraz aktywnością ruchową. W porównaniu do ubiegłych lat obserwujemy wzrost liczby godzin spędzanych przez dzieci w sposób bierny. Dzieci coraz dłużej oglądają telewizję oraz grają w gry komputerowe. Dość niepokojącym zjawiskiem jest brak dzieci na boiskach sportowych po zajęciach dydaktycznych w szkole. Jest jednak dobra wiadomośc epidemia otyłości i nadwagi jest odwracalna.

 

piramida

 

 

To ruch i prawidłowe odżywianie są szansą na zdrowie młodego pokolenia.  Od najmłodszych  lat należy wyrabiać  w dzieciach właściwe nawyki żywieniowe  i pokazać, że jedzenie zdrowe nie oznacza  niesmaczne i nudne.  Dieta  dziecka powinna składać się  z 4-5  regularnie  spożywanych  posiłków, być bogata w wapń, żelazo i witaminy. Uwzględniać    mleko i jego przetwory, ryby, chudy drób, uwzględniać wszystkie  rodzaje potraw z ograniczeniem  tych tłustych, być uboga w cukier, słodycze  oraz sól . Należy pić około 2 litrów wody dziennie. Są w naszej szkole uczniowie, którzy wiedzą jak powinien wyglądać zdrowy posiłek.  Zobaczmy na zdjęciach.

 

sniadanie1

 

 

sniadanie2

 

sniadanie3

 

Drugie śniadanie odgrywa ważną rolę w życiu ucznia. Zbyt długa przerwa między posiłkami powoduje uczucie głodu. Wpływa to niekorzystnie na zdolność do uczenia się, gdyż: zmniejsza zdolność do koncentracji uwagi i aktywność na lekcjach.

 

sniadanie4

 

 

sniadanie5

 

sniadanie6

 

 

Komunikaty

 

 Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 89

os. Piastów 34a
31-624 Kraków

Nr Konta:   Bank PKO  BP  69 1020 2906 0000 1802 0355 6321

slonko

edziennik

edziennik

spzlink2

naszeszkoly

ewidencja

bezpieczne wakacje

kuratorium

portal krakowa

Zintegrowana Policja

logo oke

baner kompetencje na szostke

Uniwersytet Dzieci logo kolor

akademiaprzyszlosci

logo ppp

sieciaki

logoBIP