DATA
|
NAZWA DZIAŁANIA
|
KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA / OPIS DZIAŁANIA (CELE)
|
OSOBY UCZESTNICZĄCE
W DZIAŁANIU
|
UWAGI, WNIOSKI WYNIKAJĄCE
Z EWALUACJI DZIAŁANIA
|
Liczba nauczycieli
|
Liczba uczniów
|
Inne osoby
|
X 2021
|
Światowy Dzień Żywności.
Konkurs - Klasowa Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej.
|
Uczniowie klas 4-8 przygotowali klasowe piramidy zdrowego żywienia i aktywności
fizycznej, które zaprezentowano w szkole dla klas 1-8 oraz na stronie internetowej szkoły.
|
43
|
624
|
22
|
Wspólne przygotowanie produktów potrzebnych do zaprezentowania piramidy i właściwe ich ułożenie na poszczególnych poziomach. Wzajemne zaangażowanie w projekt całej klasy, przy współpracy rodziców i wychowawców. Promocja zdrowych produktów opartych o warzywa, owoce, nabiał i chude mięso.
|
cały rok szkolny 2021/
22
|
Eko Zajęcia Szkoły Promującej Zdrowie kl. 4,5,8
|
Uczniowie klas 4,5,8 uczestniczyli w zajęciach ekologicznych i promujących zdrowe żywienie. Wyjście na warsztaty do Instytutu Geografii UJ zajęcia w laboratorium - gleby, skały, woda, gra terenowa i wykład “Rozwój komunikacji na terenach wiejskich”
|
3
|
41
|
12
|
Uczniowie zdobywali wiedzę, uczestniczyli w zajęciach praktycznych. Przygotowali również warsztaty dla klas 1-3 “Jarzynowo” w których uczestniczyło 195 uczniów klas 1-3
|
cały rok szkolny 2021/22
|
Świetlicowy Program Profilaktyczny “Wiem co to zdrowie”
|
Zrealizowano zajęcia w grupach świetlicowych klas 1-3 w zakresie zdrowego odżywiania, dbania o zmysły i aktywność fizyczną. Moc II śniadania, jesienne smakołyki. Żyję zdrowo na sportowo - zajęcia ruchowe, taneczne, gimnastyka ogólnorozwojowa
Współpraca z Fundacją Banku Ochrony Środowiska i realizacja projektu: “Zdrowo jem, więcej wiem” dla klas 1.
|
7
|
180
|
51
|
Uczniowie byli aktywni i chętnie angażowali się w różnorodne formy zajęć.
|
cały rok szkolny 2021/22
|
Projekt Uniwersytetu Dzieci - Ja w społeczeństwie.
|
Uczniowie klasy 7c,d uczestniczyli w projekcie. Moja rola w społeczeństwie jaki mam wpływ na swoje życie i czy mogę zmieniać świat? oraz w projekcie “Jak zrealizować projekt?” Klasy 6 “Lekcje z emocjami. Jak dbać o własny nastrój?”
|
5
|
74
|
-
|
Uczniowie mogli dowiedzieć się jaka jest ich rola w społeczeństwie. Poznać swoje predyspozycje, zainteresowania oraz radzić sobie z emocjami w trudnych sytuacjach.
|
cały rok szkolny 2021/22
|
Pozaszkolne i szkolne konkursy promujące zdrowie i ekologię
|
Chętni uczniowie uczestniczyli w konkursach pozaszkolnych: Konkurs na fraszkę “Nic nad zdrowie”, Olimpiada Zdrowego Stylu Życia PCK. Konkursy szkolne:Turniej wiedzy o ciele człowieka, Eko-choinka z surowców wtórnych oraz projekt: Co zrobić z choinką po świętach?
Konkursy plastyczno- językowe: “Schnitzel,pudding czy pierogi?”, “Co jedzą Europejczycy w czasie Świąt Bożego Narodzenia?”w ramach projektu własnego nauczycieli języków obcych “Jak smakuje Europa?”
|
17
|
175
|
36
|
Uczniowie wykazywali się wiedzą, kreatywnością i zdobywali nagrody i wyróżnienia.
W konkursie na fraszkę “Nic nad zdrowie pod patronatem pełnomocnika Prezydenta Miasta Krakowa nagrodzono i wyróżniono 4 uczniów.
|
cały rok 2021/22
|
Program dla szkół(owoce i warzywa w szkole)
|
Uczniom rozprowadzano mleko , owoce i warzywa w trakcie zajęć szkolnych, produkty były zjadane na lekcjach w obecności wyznaczonych nauczycieli.
|
-
|
356
|
-
|
Program realizowany jest od 17 lat , zwiększyła się świadomość picia mleka oraz spożywania warzyw i owoców.
|
cały rok 2021/22
|
Trzymaj formę - Państwowa Inspekcja Sanitarna
|
Program realizowany dla klas 5, 6 i 7 ,8 promujący aktywność ruchową jako podstawę zdrowego stylu życia.
|
6
|
327
|
-
|
Realizacja tego programu przyczyniła się do licznego udziału uczniów w zajęciach wychowania fizycznego i zajęciach pozalekcyjnych
|
maj 2022
|
Nie pal przy mnie proszę- Państwowa Inspekcja Sanitarna
|
Program realizowany w klasach 1-3 .
|
9
|
195
|
195
|
Corocznie w programie biorą wszystkie dzieci klas 1-3 i chętnie podejmują działania. Uczestniczymy w upowszechnianiu materiałów edukacyjnych zaleceń Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem. Z okazji Światowego Dnia bez Tytoniu zorganizowano konkurs plastyczny „Nie pal przy mnie, proszę”.
|
III 2022 r.
|
Światowy Dzień Wody
|
Uczniowie z klas 1-3 prezentacja, karty pracy i linki do ćwiczeń.
W klasach 4-8 prelekcja z okazji Dnia Wody.
|
19
|
524
|
-
|
Uczniowie poznali fakty dotyczące ograniczonych zasobów wód słodkich i ich znaczenia w życiu człowieka, zwierząt i roślin.
|
cały rok szkolny 2021/22
|
Sieć Antysmogowa Edu ESA - Wygrajmy ze smogiem
|
Uczniowie w ramach projektu poznali rodzaje pyłów zawieszonych oraz ich wpływ na zdrowie i życie.
|
2
|
241
|
7
|
W ramach projektu w szkole zamontowano czujnik i monitor, aby na bieżąco odczytywać ilość pyłów zawieszonych w powietrzu.
|
IV- VI 2022
|
Szkolny Ogródek
|
Uczniowie klas 4 wspólnie z nauczycielem przyrody w drewnianych skrzyniach założyli ogródek z poziomkami, truskawkami i ziołami.
|
2
|
63
|
3
|
Uczniowie chętnie zaangażowali się w praktyczne działanie. Opiekowali się roślinami.
|
IV-VI 2022 r.
|
Program Państwowej Inspekcji Sanitarnej „Znamię. Znam je! dla klas 7- 8
|
Uczniowie klas VIII uczestniczyli w warsztatach dotyczących objawów i profilaktyki czerniaka następnie przygotowali plakaty o tym jak rozpoznać czerniaka - abecadło czerniaka.
|
2
|
221
|
-
|
Warsztaty przeprowadzono o materiały dostępne na stronie Sanepidu. Cieszyły się one zainteresowaniem ze strony uczniów, którzy chętnie wzięli udział w dyskusji, a następnie przygotowali plakaty informujące o czerniaku.
|
V 2022 r.
|
Lekcje wychowawcze o szkodliwości palenia papierosów
|
Uczniowie klas 5-8 na lekcjach wychowawczych uczestniczyli w zajęciach o szkodliwości palenia, a następnie brali udział w dyskusji na temat negatywnych skutków palenia.
|
21
|
424
|
32
|
Uczniowie i nauczyciele wychowawcy chętnie zaangażowali się i uczestniczyli w naszym wydarzeniu. Chętni uczniowie przygotowali transparenty antynikotynowe “Palić czy nie palić - oto jest pytanie?
|
cały rok szkolny 2021/22
|
Współpraca z Fundacją Alma Spei oraz z Hospicjum Świętego Łazarza w Krakowie
|
Rola wolontariatu – spotkania w celu uwrażliwienia dzieci na potrzeby innych.
|
16
|
460
|
56
|
Uczniowie klas 1-3, wykonywali drobne upominki dla podopiecznych Hospicjum Świętego Łazarza, brali udział w kwestach (uczniowie klas 7-8). Zbiórki dla fundacji Alma Spei i zbiórka dla Lwowa i uczniów z Ukrainy.
|
cały rok szkolny 2021/22
|
Turnieje piłki ręcznej, nożnej
|
Popularyzacja dyscyplin sportowych, reprezentowanie szkoły
|
4
|
83
|
-
|
Podniesienie poziomu indywidualnych umiejętności , rywalizacja sportowa. Kształtowanie cech motorycznych- wzrost sprawności ogólnej i specjalnej.
|
13 i 20 VI 2022
|
Dzień Sportu
|
Wszyscy uczniowie uczestniczyli w indywidualnych konkurencjach sportowych i grach zespołowych i terenowych.
|
45
|
430
|
-
|
Uczniowie chętnie uczestniczyli w konkurencjach sportowych na świeżym powietrzu. Gry i zabawy wspólne spożywanie posiłku.
|